Sabtu, 15 Ogos 2009

Pakar rujuk PAS untuk Islam adalah DAP...

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak melenting malah tidak membantah sedikitpun di atas tindakan segelintir pemimpin DAP yang akhir-akhir ini lantang menghina Islam. Beliau sebaliknya menyatakan tindakan pemimpin DAP itu menghina Islam disebabkan parti itu bukan parti Islam dan kefahaman mereka terhadap agama rasmi Persekutuan itu mungkin tidak mendalam.

DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," katanya.

Ulamak apa Nik Aziz ni? Sanggup dia keluarkan 'statement' macam ni.. Dimana letaknya maruah dia sebagai seorang ulamak orang islam...bila mana orang-orang kafir ini, menghina dan mengutuk islam... Disebabkan orang yang menghina ini adalah dari parti DAP, kawan sebantal dia, maka sebab itu Nik Aziz dia boleh keluarkan statement macam tu..dia tak kisah pun kawan dia DAP ni nak cakap apa mengenai islam..

Dulu Nik Aziz dia pernah mengatakan pada media yang DAP itu adalah sama saja dengan SETAN..Tapi sekarang ni dengan SETAN nilah dia berkawan..Mungkin bagi Nik Aziz DAP adalah SETAN yang dah kembali ke pangkal jalan..itu pasal dia boleh tidur sebantal...

Cuba yang menghina ini adalah orang-orang yang bukan kawan sebantal dia...sudah tentu dia melenting dan akan mengutuk sekeras-kerasnya... Inilah perangai sebenarnya ulamak-ulamak yang terdapat didalam PAS...matlamat menghalalkan cara...islam dipergunakan, janji aku berkuasa...inilah parti PAS...

Nik Aziz juga ada berkata tindakan pihak tertentu yang melabelkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat bangsa melayu, adalah tidak wajar sama sekali. Sebaliknya Nik Aziz berkata perkara yang patut dipertikaikan adalah jika berlaku kepincangan dalam pelaksanaan dasar PKR itu dan bukannya membuat serangan peribadi menyerang batang tubuh seseorang. Nik Aziz berkata islam tidak mengajar umatnya menyerang dan membuat kutukan pada diri seseorang secara terus...

Tetapi dia dah lupa... Nik Aziz dan kawan-kawan dia sebelum ni tidak lama dulu pernah secara terang-terang mengutuk dan melabelkan seseorang...tetapi dia dan kawan-kawannya yang kononnya digelarkan 'ulamak' ini tidak pernah pun rasa bersalah...

Salah seorangnya adalah Dr. Badrul Amin dalam satu ceramah Pas dan PKR di Kelantan. Beliau ini begitu jelas telah memaki hamun dan mencerca Mufti Perlis, iaitu Dr.Asri tanpa ada rasa malu dan tiada batasan. Beliau ini telah mengatakan Dr.Asri sebagai GILA dan menggelarkan Mufti Perlis ini sebagai bapak kepada SETAN... Ni apa punya ulamak ni..? Pakai jubah, pakai kopiah buat ceramah...pastu mengutuk & mengata orang.. Kalau orang yang bercakap ni takde ilmu, takpe...kita boleh terima, tapi yang bercakap ini adalah seorang yang terpelajar, belajar tinggi-tinggi, ada ilmu agama...tetapi disebabkan dia dah terjun ke dalam kancah politik...ulamak seperti ini, dah jadi haprak...pemecahbelah umat manusia. Ni lah dia kawan-kawan ulamak Nik Aziz... boleh lihat kat bawah ni.....



Tapi bagi saya, kalau ditanya isu ini pada Nik Aziz, sudah tentu dia akan berdolak dalih..dan akan menyebelahi kawan ulamak dia ni...Nik Aziz akan menghalalkan segala apa perkara buruk yang dilakukan oleh kawan-kawan dia..walaupun terbukti perkara itu sebenarnya salah dan dilarang didalam Islam..Dah nyata dan jelas, bahawa ulamak-ulamak seperti ini sebenarnya wujud adalah untuk tujuan politik semata-mata..bagi mereka pengikut-pengikut mereka baik-baik belaka dan semua akan masuk syurga... Dengan status 'ulamak' yang diberikan kepada mereka, maka mereka menganggap mereka ini sudah ditahap terbaik dan akan dijamin masuk ke dalam syurga...Sebab itu mereka ini boleh buat sesuka hati apa yang mereka nak buat..yang pada mereka ini, semunya adalah baik, walaupun memaki hamun, mengutuk, mencarut dan sebagainya...

Begitu juga dengan rakan sebantal PAS iaitu DAP..sekarang ni DAP adalah tempat rujukan bagi parti PAS... PAS nak buat hudud, tapi DAP tak bagi.. makanya hudud tidak boleh dibuat.. PAS nak haramkan penjualan arak, tapi DAP tak bagi.. makanya arak dibenarkan jual...PAS nak wujudkan pemerintahan islam, tapi DAP tak bagi..langkah mayat dia dahulu...makanya PAS benarkan DAP hina islam... Inilah senario apa yang telah berlaku pada parti yang kononnya perjuangkan islam ini iaitu parti PAS..Islam hanya diatas kertas..dan yang tinggal hanya slogan semata-mata...

Sebab itu PAS boleh mengeluarkan 'slogan'... sesiapa undi PAS akan masuk syurga... tetapi sesiapa yang undi selain daripada PAS dan sekutunya akan masuk neraka jahanam...inilah dia ulamak-ulamak dalam PAS...menganggap seseolah neraka dan syurga itu adalah hak milik mereka..hanya disebabkan nakkan kuasa politik, mereka sanggup menjadikan Islam itu sebagai alat untuk mereka..mereka ni lupa sebenarnya Syurga dan Neraka itu adalah perkara-perkara ghaib yang menjadi hak mutlak Allah swt..tiada kuasa lain yang mengetahui selain daripada Allah swt.. kedudukan seseorang muslim itu akan diukur melalui keimanan & ketakwaannya kepada Allah swt..dan bukannya melalui parti apa yang dianuti dan sebagainya...

Tiada ulasan:

Catat Komen