Khamis, 20 Ogos 2009

Syurga dan Neraka : Majlis Fatwa vs Nik Aziz... Siapa yang jahil & sesat...


Akhir-akhir ini, senario politik negara kita kembali panas. Banyak isu-isu yang timbul yang telah dimainkan oleh parti-parti politik pakatan rakyat yang baru setahun lebih bergabung iaitu parti DAP, PKR & PAS... DAP dengan isu penjualan araknya di Selangor, isu kongsi gelapnya, isu selewengnya, isu kandang babi di Kedah dan banyak lagi termasuk terbaru isu kematian Teoh Beng Hock yang sedang dalam kes mahkamah sekarang ini. PKR pulak timbul dengan isu-isu masalah pentadbirannya di Selangor, isu penyelewengan, isu kuil dan banyak lagi termasuk yang terbaru ni isu MP Padang Serai iaitu Gobalakrishnan(paria) ni yang nak jadi ' Hero Tamil' pada hari penamaan calon DUN permatang pasir..

PAS pun tak kurang hebat dengan isu-isunya dengan demonstrasi jalanannya, isu araknya, kandang babinya, dan yang terbaru ini isu yang paling panas iaitu syurga & neraka yang ditimbulkan oleh Mursyidul Am nya iaitu Dato Nik Aziz Nik Mat. Isu ini ternyata telah membuka mata ramai pihak terutama kepada orang-orang Islam yang melihat isu ini sebagai isu besar yang perlu diperjelaskan. Nik Aziz telah mengatakan bahawa 'sesiapa yang menyokong umno tidak akan masuk ke dalam syurga'... Untuk makluman, ini bukannya kali pertama Nik Aziz membuat kenyataan terbuka seperti ini...malah sebelum ini Nik Aziz pernah berkali-kali membuat kenyataan seperti ini yang membenarkan memaki hamun, membolehkan mencarut, tuhan samseng, DAP hina islam dan sebagainya. Isu ini juga telah memaksa Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan kenyataan bahawa apa yang telah dikatakan oleh Nik Aziz itu adalah salah dan menyimpang dari ajaran islam sebenar.

Ternyata Nik Aziz yang selama ini digelar sebagai 'ulamak' jelas telah jauh menyimpang dan salah dalam mengeluarkan pandangan. Nik Aziz hanya ulamak yang berkepentingan politik semata-mata. Pandangannya hanya sekadar untuk meraih sokongan kepada parti PAS dan parti kroninya semata-mata. Islam telah diperalatkan oleh parti PAS hanya sekadar untuk merebut kuasa. Bagi PAS solat orang-orang umno tak sama dengan solat orang-orang mereka..Sungguh jumud pemikiran orang-orang PAS ini. Bagi mereka seolah-olah Syurga dan Neraka itu ada dalam tangan Nik Aziz... Kepada orang-orang PAS 'bertaubatla'... (macam Karpal Singh cakap pada Anwar Berahim)...

Dibawah ini disertakan sedikit tazkirah ringkas oleh bekas aktivis PAS yang juga merupakan rakan baik kepada Nik Aziz selama 35 tahun didalam PAS iaitu Ustaz Omar Bin Khalid mengenai isu-isu yang timbul sejak akhir-akhir ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan