Isnin, 10 Ogos 2009

Isu arak : MB Khalid Berahim telah dicucuk hidung



MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim telah membuat kenyataan lagi bahawa kerajaan negeri tidak akan mengikut pelaksanaan undang-undang untuk minuman keras yang dicadangkan oleh parti PAS, sebaliknya kerajaan negeri tetap dengan pendirian bahawa kawalan hanya akan dibuat oleh pengusaha & premis kedai itu sendiri. Ternyata usaha PAS untuk melaksanakan agenda perjuangan mereka selama ini telah terbantut & telah dipancung hidup2 oleh PKR bersama regunya iaitu DAP. Sudah tentu orang yang paling 'enjoy' yang tengah 'bershuffle'sekarang ni adalah DAP, kerana segala apa yang dilakukan oleh puak2 mereka telah disokong & diikuti.

Khalid Ibrahim telah menyatakan bahawa dia tidak ada kuasa untuk melaksanakan undang-undang bersabit minuman keras ini di Selangor. Gila ke atau apa? Sudah terang & jelas bahawa setiap Menteri Besar itu mempunyai kuasa penuh ke atas hal2 yang berkaitan dengan kerajaan negeri termasuklah kepada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di setiap negeri masing2. Macam mana dia boleh kata dia tidak ada kuasa. Sedangkan untuk melantik Datuk Bandar & Yang dipertua setiap PBT sekalipun adalah atas kuasa menteri besar. Inikan pulak nak laksanakan undang-undang kawalan di setiap premis-premis perniagaan di selangor. Premis-premis perniagaan ini adalah dibawah kuasa setiap PBT mengikut kawasan-kawasan.

Jadi sudah tentu pengusaha2 & premis2 perniagaan ini akan terus menjual minuman2 keras ini seperti biasa ditempat mereka. Sebabnya, sudah tentu tokey2 premis perniagaan ini mereka hanya akan memikirkan keuntungan. Tokey2 ini tidak akan peduli dengan sensitiviti umat islam dinegara ini. Kalau seorang MB yang beragama islam pun tak berani nak buat apa2 & kuatkuasakan undang2...apatah lagi dengan tokey2 premis perniagaan ini.

Nyata sebenarnya Khalid Ibrahim, yang agak besar hidungnya tu telah dicucuk oleh DAP. Jadi kesimpulannya disini, kuasa kerajaan negeri di Selangor yang sebenarnya adalah di tangan DAP..Khalid Ibrahim selaku MB hanya sekadar boneka hidup kepada mereka. Boleh di simpulkan disini, bahawa DAP & PKR di ibarat duduk didalam bilik besar yang berhawa dingin, tetapi PAS hanya duduk didalam bilik stor yang seringkali kepanasan. Bagi DAP...PAS hanya celah gigi kepada mereka.Kita tunggu & lihat je apa pulak lagi hal yang akan timbul selepas ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan